Gör det här varje månad

Det ska vara lätt att göra rätt, tycker vi. Därför har vi tagit fram en kort guide till dig som administrerar ITP på företaget. Ta för vana att logga in på internetkontoret varje månad och registrera det som saknas eller behöver ändras. På så sätt blir företagets faktura korrekt och era anställa får rätt tjänstepension. Har ni inte ITP på företaget? Läs mer under Teckna pensioneringsavtal.

1

Logga in på internetkontoret och gå till sidan Anställda.

2

Gör de ändringar du behöver för de anställda, som att rapportera nyanställda, tjänstlediga eller dem som har slutat.

3

Rapportera lön för ITP 1 varje månad.


För ITP 2 rapporterar du bara ny lön när den ändras.

Webbseminarier

Nu har vi webbseminarier för tjänstemän med information om deras ITP. Tipsa era anställda att anmäla sig! Mer information och anmälan finns här.

Våra webbseminarier för arbetsgivare vänder sig till dig som rapporterar ITP, och det enda du behöver för att delta är en dator. Håll utkik efter datum här.

Blanketterna har flyttat in i internetkontoret

Blanketter för de uppgifter som kräver blankettrapportering hittar ni numera i sidfoten inne i internetkontoret. På så vis har vi samlat all rapportering på ett och samma ställe. Har ni inte internetkontoret? Skaffa det enkelt här.

Ny tjänst för engångspremier

Nu finns en ny tjänst i internetkontoret för att ladda upp excelfiler med engångspremier. Samma fil kan också användas för registrering av löneväxling utan premiebefrielse. Tjänsten och excelfilen hittar du på sidan Anställda. Läs mer om engångspremier.

Hantering av personuppgifter

Här hittar du som arbetsgivare mer information om vilka personuppgifter Collectum hanterar, varifrån vi fått uppgifterna och vilka som får ta del av dem. Läs mer om behandling av personuppgifter 

Collectums nyhetsmejl

Är du administratör i internetkontoret eller arbetar med ITP-administration? Missa inte att prenumerera på vårt nyhetsmejl.