• Hem Hem
  • /
  • /
  • /
  • Stängningsinformation för internetkontoret
  • /

Internetkontoret stänger för teknisk uppdatering

Vi gör en stor teknisk uppdatering för att framtidssäkra våra system. Därför stänger våra tjänster den 4 maj och öppnar upp igen den 13 maj. Redan från 30 april kommer du inte åt tjänsten för kostnadsställe och fakturaadress.

På den här sidan får du information om stängningen, vilka datum som är bra att känna till och vad som kan vara bra att tänka på.

Viktiga datum

  • 30 april – möjligheten att lägga till eller ändra kostnadsställe och fakturaadress stänger.
  • 4 maj – möjligheten att logga in på internetkontoret stänger klockan 7.
  • 13 maj – internetkontoret och alla tjänster öppnar igen klockan 8.

Frågor och svar om stängningen

Vi genomför en omfattande och nödvändig teknisk uppdatering med systembyte. Vi behöver göra denna uppdatering för att våra system ska fortsätta att vara robusta och säkra i framtiden.

Under själva uppdateringen måste vi hålla våra system stängda. Eftersom vi inte kan ta in några uppgifter när systemen är stängda behöver vi även hålla internetkontoret stängt.

  • Den 30 april stänger tjänsten kostnadsställen och fakturaadress i internetkontoret. Då kan du inte göra dessa ändringar förrän vi öppnar internetkontoret igen den 13 maj.
  • Från 4 maj kan du inte längre logga in på internetkontoret, och resten av tjänsterna stänger.
  • Våra handläggare på kundservice kommer att kunna se uppgifter som kommit in före tjänsterna stänger och kan svara på frågor. Däremot kommer vi inte att kunna ändra några uppgifter i våra system.
  • Passa gärna på rapportera, eller göra annan administration som du känner till, innan tjänsterna stänger.
  • Från 4 maj kan du inte längre logga in på internetkontoret, och alla tjänster stänger. Passa på att göra det du behöver innan dess. Internetkontoret öppnar igen den 13 maj.
  • Våra handläggare på kundservice kommer att kunna se uppgifter som kommit före tjänsterna stänger och kan svara på frågor. Däremot kommer vi inte att kunna ändra några uppgifter i våra system.
  • Från 4 maj kan du inte längre logga in på internetkontoret, och alla tjänster stänger. Internetkontoret öppnar igen den 13 maj.
  • Våra handläggare på kundservice kommer att kunna se uppgifter som kommit före tjänsterna stänger och kan svara på frågor.

Privatanställda tjänstemän som har ITP kommer under den här perioden inte kunna logga in på avtalat.se för att se sin tjänstepension och göra val.

Hänvisa gärna dina anställda till Avtalats informationssida om stängningen. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Har du några frågor är du välkommen att ringa oss på 08-508 981 00.

Ring oss

Företag: 08-508 981 00

Är du privatperson?
Gå till avtalat.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Telefontider

Helgfri mån-fre 08.30–16.30

Adress

Östgötagatan 12, 103 76 Stockholm